Články - 2011 |
Vlastně to není nic nového pod sluncem. Musíte ovšem být buď zbabělec, podvraťák anebo David Rath, abyste se k podobným metodám snižovali. O co jde? O nevybíravé a často přímo podpásové útoky na zástupné terče. Příklad z poslední doby? Chtějí pálit po premiérovi Petru Nečasovi, ale nemají čím. Tak se zastřelují na jeho nejbližší okolí. V posledních týdnech to nejvíc schytává ředitelka jeho kanceláře Jana Nagyová.
Vlastně to chápu. Na Nečase se něco špatně hledá, zvláště pak v čistě osobní rovině. Na dovolenou si klidně jede do Bibione jako obyčejní lidé, má normální (a ještě k tomu jen jednu) rodinu a stále stejnou manželku. Nuda. A aby toho nebylo málo, ještě si dovoluje držet své blízké v ústraní, místo aby je cpal na billboardy.
Pro ČSSD to musela být zdrcující rána, když ODS loni krátce před volbami vyměnila lídra. Nachystaná sofistikovaná negativní kampaň cílená na Topolánka byla rázem k ničemu. Všechny ty billboardy, plakáty a další materiály mohla ČSSD odvézt do sběru. Škoda, že se po volbách také neuděluje cena za nejvíce odevzdaného starého papíru. Sociální demokraté by nepochybně zvítězili.
Ale to by v tom byl čert něco nevymyslet. Bingo – Nagyová! Pohybuje se v Nečasově blízkosti už tolik let. Určitě spolu něco mají! Už před volbami se náznaky takového „kompra“ objevily na facebooku. ČSSD ale nakonec tuhle kartu „oficiálně“ nezahrála. Proč? Protože by se znemožnila. I negativní kampaň, má-li být účinná, musí mít alespoň trochu reálný základ.
Davidu Rathovi ovšem další znemožnění nehrozí, neb v tomto směru již dávno dosáhl maxima, a tak rok a půl poté téma Nagyová oprášil. Hnusná potměšilá trapárna, jinak se jeho exhibice nazvat nedá. I mírumilovný člověk má rázem pochopení pro způsob, jakým s Rathem naložil Miroslav Macek. Leč takové řešení se pro předsedu vlády samozřejmě nehodí. Velmi impresivní by ovšem bylo, kdyby neomaleného Ratha propleskla přímo Jana Nagyová. Představa je to sice milá, sukces na Youtube by byl zaručený, nicméně proč by si dáma měla špinit ruce s patologickým jedincem s narušenou sociální inteligencí. Nota bene, když Ratha žádný příčetný člověk nemůže brát vážně.
O to více zaráží jiná věc. Namísto jednoznačného Rathova vykázání za hranice slušného společenství, začali někteří téma jeho zástupného terče obrábět po svém. Včetně veřejnoprávní České televize (např. 168 hodin). No považte to! Nejbližší premiérova spolupracovnice a ona premiérovi něco vyjednává! Ba dokonce ji premiér – taková opovážlivost! – pověřuje speciálními úkoly. A ona je ještě k tomu loajální a nechce se vybavovat s médii. K neuvěření, co si dnes ti politici a jejich spolupracovníci dovolují! Také to na vás působí dojmem, že se tu někdo 168krát zbláznil?
Ale teď vážně. Neměla by Česká televize namísto povrchního bulvárního žvatlání rádoby o politice, žvatlání nerozeznatelného od Střepin a tematicky se nijak nelišícího od Blesku, raději vyrábět seriozní politicko-analytický magazín se skutečnými komentáři, magazín hodný televize veřejné služby? Nabízet za povinný koncesionářský poplatek odvar Rathovy trapárny je vážně trochu málo.
3. 11. 2011